Hond gratis reizen in de trein

Heeft u een hond? En reist u af en toe samen met de trein? Vind u het ook zo belachelijk dat u naast hondenbelasting ook nog eens een treinkaartje voor uw hond moet halen? Terwijl je elke keer over een grote koffer struikelt waarvoor geen kaartje nodig is. Hond kan tussen de benen. Grote koffer niet.

PETITIE

Hondenbezitters, dierenliefhebbers, iedereen die het er ook niet mee eens zijn met kaartje voor hond

Dat er voor aangelijnde honden in de trein een kaartje gehaald moet worden. Terwijl je met een grote koffer, waar je meestal je nek overbreekt omdat het in de weg staat, op je tenen valt of het staat voor de stoelen waardoor je niet kan zitten,
in de trein niks hoeft te halen. Wij vinden dat een hond ook geen kaartje nodig heeft.

Een aangelijnde hond neemt niet veel ruimte in beslag. Het kan tussen de benen en verder heeft er niemand last van.

Om de treinreis voor aangelijnde hond die tussen de benen kan zitten en niemand er last van heeft gratis wordt. Er is niet voor niks hondenbelasting. Dat maakt het ook aantrekkelijker voor mensen om de auto te laten staan en gebruik te maken van de trein met de hond.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• meer dan 3 jaar geleden anoniem
  • bijna 4 jaar geleden marijke abma mantgum