Herstel invaliditeitswet met terugwerkende kracht, nu leeftijdsdiscriminatie op wegenbelasting

De invaliditeitswet op wegen belasting is ingezien en verbeterd waar het de kosten betreft waar men aan moet voldoen ter kwijting wegen belastingen naar het heden. Maar door regel 1 dat men geboren moet zijn voor 1 april 1918, ja u leest het goed 1918, overtreedt men de leeftijdsdiscriminatiewet. Tevens hoe men tot de auto geraakt is tegen het ben zelf redzaam mogen zijn.

Het kan iedereen gebeuren. Stel dat je er straks zelf voor staat (hoop het niet), hoe zou je het dan geregeld willen zien? Gezien de onvoldoende basis nu voor onze gehandicapten/invalide medeburgers.

Ik nodig de samenleving uit de pijn van de invalide burger te verzachten door een herstelwet met terugwerkende kracht

constateren dat:

• Overtreding van de wet op discriminatie op leeftijd. • Onbillijke regels zoals hoe bij de auto te geraken. • Breuk zelfbeschikkingsrecht in zelfredzaamheid gebroken. • Men heeft tijdens het invoeren van de Euro de wet deels aangepast voor wat betreft de prijs die de auto mag kosten om in aanmerking te komen. Maar waarom bleef de leeftijddiscriminatie? Dit is niet volgens de grondwet, geen gelijke rechten. • Waar afgekeurd voor werk staat, betekent dit tot gehandicapt/invaliden te zijn aangemerkt voor 80/100%. Dit geeft voldoende aan, zonder de extra eisen die men stelt in deze wet.

de leeftijdsdiscriminatie met terugwerkende kracht te schrappen uit de wet over de schadeloosstelling van invaliden/gehandicapten. Zij kunnen al niet meer werken, dus nooit méér verdienen. Ze verdienen hulp bij zelfredzaamheid, ze zich kunnen verplaatsen onder vrijstelling wegenbelasting gezien de te lage basis inkomens, wat naar mijn mening de hele bevolking in inkomens kloof tegenover elkaar stelt.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

20-10-2016
Ingetrokken