Petitie logo

Heropening De Blauwe Poort

Wij willen een stichting oprichten om De Blauwe Poort (een waterspeelplaats voor kinderen) in het Twiske, bij Oostzaan, te heropenen. Daarnaast willen we het ook geschikt maken voor ouderen en gehandicapten zodat er voor iedereen wat te doen is. Wij willen dit niet verloren laten gaan!

Alle mensen die De Blauwe Poort weer heropend willen hebben. We hebben vroeger zelf als kinderen hier gespeeld of we hebben de verhalen gehoord van vroeger. Omdat we een plek als De Blauwe Poort terug willen. Jong en oud!

De Blauwe Poort is momenteel gesloten. Het gebied is de laatste jaren verwaarloosd en daarnaast zijn er veel vernielingen aangebracht (waaronder een grote brand in juni). Er ligt een concreet plan om dit gebied nieuw leven in te blazen. Met waterplezier voor de kids maar ook vermaak voor ouderen en mensen met een handicap. Daarnaast is er met vrijwilligers, bedrijven en leer- en werktrajecten veel moois te bereiken. Een gebied voor iedereen, in de prachtige natuur van Het Twiske in Oostzaan. Op dit moment wordt exclusief gesproken met een golf-organisatie voor het aanleggen van een golfbaan in dit gebied.

Onze kernpunten: - Laat de miljoeneninvestering uit het verleden niet verloren gaan - Met relatief weinig geld is dit gebied weer tot leven te wekken - Van De Blauwe Poort weer DE trekpleister maken voor Het Twiske - Een plek voor integratie en re-integratie - Duurzaam ondernemen

Ons verzoek is dat het plan voor de heropening van De Blauwe Poort zoals gepubliceerd op www.deblauwepoort.nl zo snel mogelijk wordt onderzocht en wordt gekeken of heropening in 2015 haalbaar is. Hiervoor is nu haast geboden. Er staan nu mensen en bedrijven klaar om dit aan te pakken. Als er pas eind van het jaar duidelijk is of de golfbaan wel of niet doorgaat zijn de kansen om nog in de zomer van 2015 open te gaan zeer klein.

Provincie Noord-Holland
28-10-2016