Justitia

Handen af van ons Recht

Staatssecretaris Teeven van veiligheid en justitie wil fors gaan bezuinigen op rechtsbijstand en hulp, en dat raakt wederom weer de mensen in de minima! Wij pikken dit niet langer, en willen ons recht op Recht behouden!

alle mensen met een minimum inkomen in Nederland, sociale medestanders en de advocatuur zelf,

constateren dat:

dat staatssecretaris Teeven een brug te ver gaat met het bezuinigen op rechtshulp en rechtsbijstand voor minima, want hierop heeft iedere burger recht. Hoe kun je je recht verklaren op rechtsbijstand, als je het niet meer kunt verkrijgen omdat je het niet meer kunt betalen? Dan wordt ons het recht hierop dus ontnomen!

Wij verzoeken staatssecretaris Teeven zijn bezuinigingsplan met betrekking tot de bezuinigingen op Rechtshulp- en -bijstand in te trekken, danwel te laten toetsen, herzien en aan te passen. Laat het recht op Recht voor iedereen gelden, want daar is het voor bedoeld.

Let meer op dwalingen en fouten binnen het Justituele systeem van de rechtsspraak, die veel meer geld kosten dan welke rechtsbijstands-bijdrage dan ook. Bezuinig op die wijze veel onnodig verspild geld!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Staatssecretaris
15-12-2016
Ingetrokken
Astrid van Ostaijen

Toegang tot het Recht nog verder ingeperkt

Zie de link hieronder voor informatie: https://www.advocatenorde.nl/729//contact-algemeen-incl-persberichten#16-7-2013.

16-07-2013