Handen AF van het GROEN in Haven

Moet na het Vroege Vogelbos, het Beginbos, het Wierdenpark, het Kronkelveld nu ook het Windbos wijken? NOOIT!

PETITIE

de Doe-Groep voor behoud van het Windbos, zijn een klein aantal afgevaardigden van een grote groep ongeruste buurtbewoners uit de Wierden en De Velden in Almere Haven. Ook wij willen 'aanpakken wat zwak is en versterken wat goed is' geciteerd uit de conceptvisie 'Op weg naar de Wierden aan het meer', maar wij zijn van mening dat bouwen in het Windbos, onder aan de dijk, juist betekent dat we aanpakken wat goed is en geen bijdrage leveren aan datgeen wat zwak is in de Wierden.

dat een conceptvisie is verschenen onder de naam 'Op weg naar de Wierden aan het meer', welke is geschreven onder sociaal maatschappelijke voorwendselen, maar eigenlijk een bouwplan is, met als doel de sociale problematiek van de Wierden te verbeteren door bouw van nieuwbouwwoningen in de weinige plekken die nu nog groen zijn. Daarnaast constateren wij dat in de visie melding wordt gemaakt van het feit dat gemeente 'uitgebreid' heeft gesproken met bewoners, echter zijn bovengenoemde wijken, daar waar het om het Windbos gaat, naar ons inziens bewust genegeerd.

de gemeenteraad zo snel mogelijk kennis te nemen van de gang van zaken over deze conceptvisie, en wethouder Arno Visser vragen te stellen over
* het communiceren van B&W met de buurt
* de tegenstrijdige afspraken die worden gemaakt ihkv groot onderhoud en de vermeende plannen van de conceptvisie
* eerdere onderzoeken die uitwezen dat bouw in het Windbos niet rendabel kan zijn
* de geplande verplaatsing van het faciliteitencentrum
* over de voortdurend escalerende 'informatieavonden' over bovengenoemde conceptvisie.
Enkelen van u hebben inmiddels de nota met voorgestelde vragen bij ons opgevraagd, dank daarvoor. Maar voor alle raadsleden, partijen en buurtgenoten blijft het verzoek: wees waakzaam wanneer het gaat om onderhoud en bouwplannen in Haven. Voor je het weet is een 25 jaar oude Treurwilg gekapt of is het Windbos verdwenen!

Deze petitie heeft status afgerond en is daarom niet ondertekenbaar.

• bijna 5 jaar geleden elzelina Elias Almere bewoonster Almere de Velden
  • bijna 5 jaar geleden Carlotte Vroon Almere /
  • bijna 5 jaar geleden Nico Busscher Almere Nieuwbouw kan geen kwaad maar niet ten koste van al het groen.
  • bijna 5 jaar geleden Mats Hamel Almere - Haven
  • bijna 5 jaar geleden Monique Butot-Visser Almere Haven Laat ze bouwen op de bouwgronden die Almere nog ruim voor handen heeft. Maar blijf van ons GROEN af, dat willen wij niet volgebouwd zien!!!!!!
  • bijna 5 jaar geleden Danielle Sijmons Almere - Haven Ik ben hier komen wonen voor al het groen.. laat dat zo blijven!!
  • bijna 5 jaar geleden Peter Vrakking Almere (Blikveldweg) bewoner nabij Windbos
  • bijna 5 jaar geleden Mr. Ria de Jong Almere-Haven al 27 jaar inwoner van Almere(-Haven); bewuste keuze voor Haven vanwege de "structuur", waaronder begrepen: het nodige groen. De manier van handelen van de gemeente doet denken aan de wijze, waarop de bouw op andere groene plaatsen is "aangepakt". Wellich
  • bijna 5 jaar geleden anoniem
  • bijna 5 jaar geleden V.C. van der Velde Almere
  • bijna 5 jaar geleden Geert van der WIjk Almere
  • bijna 5 jaar geleden Casper Weber Almere (jaagmeent)
  • bijna 5 jaar geleden Hanneke Slier Kimwierde, Almere Haven
  • bijna 5 jaar geleden Wouter Poppenk Almere
  • bijna 5 jaar geleden A van Dongen Almere-Haven
  • bijna 5 jaar geleden van mechelen almere kornwierde wonende te kornwierde
  • bijna 5 jaar geleden Alfred Gabeler Almere Haven
  • bijna 5 jaar geleden familie Peeters Almere omwonende
  • bijna 5 jaar geleden Hugo van Waarde Almere
  • bijna 5 jaar geleden stef Barkey Almere-Haven
  • bijna 5 jaar geleden Nicole Slingerland Almere Haven Nog dagelijks ben ik blij dat ik in zo'n mooie en groene woonomgeving mag wonen! Waarom moet het groen dan toch weer wijken voor bebouwing? Weet de gemeente dan niet hoe belangrijk groen is voor het welbevinden van mens en dier? Er is nog genoeg braakligg
  • bijna 5 jaar geleden Marc Slingerland Almere Haven
  • bijna 5 jaar geleden Dineke Faber Almere
  • bijna 5 jaar geleden Tom Smeekes Almere-haven Ik ben hier opgegroeid, en zou het zonde vinden als het mooie Haven waar we allemaal zo veel van houden, zo drastisch zal veranderen.
  • bijna 5 jaar geleden manon postma Almere
  • bijna 5 jaar geleden daphna heijsteeg Almere
  • bijna 5 jaar geleden G.M.Smeekes Almere Laat Almere-Haven zoals het is. Het is goed zoals het nu is.
  • bijna 5 jaar geleden Manfred van Dijk Almere
  • bijna 5 jaar geleden Dirlanda van Pijkeren Almere
  • bijna 5 jaar geleden MartinCoppens Almere Haven Sinds 1980 bewoner van Haven, stel heel veel prijs op behoud van het groen!
  • bijna 5 jaar geleden anoniem
  • bijna 5 jaar geleden Niels van Dijk Almere Haven
  • bijna 5 jaar geleden dorine van der heide Almere haven Ik woon vanaf 2002 in de Wierden. Ook wij zijn hier naar toe gekomen vanwege de rijkdom aan groen en de natuur op loopafstand!
  • bijna 6 jaar geleden Harm en Blandijne Prop Almere
  • bijna 6 jaar geleden Ad Over de Vest Almere
  • bijna 6 jaar geleden Piet Hoeijmakers Lelystad oud bewoner van de Wierden
  • ongeveer 5 jaar geleden Aafke Dorland Almere een prachtig stukje Almere, waar rust en ontspanning het gevolg is, daar moeten we als inwoners van Almere zuinig op zijn.
  • ongeveer 5 jaar geleden Niek Hamel Almere-haven
  • ongeveer 5 jaar geleden Martin Jager Almere bewoner de Velden
  • ongeveer 5 jaar geleden Joke .v.d.Meer-Numan Almere Almere's bestuur , tuk op geld,blijkbaar het enige dat telt, ons groen volgebouwd, is wat mij in ieder geval berouwd
  • ongeveer 5 jaar geleden Marielle Kok Almere
  • ongeveer 5 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 5 jaar geleden H.de Gooijer Almere -Haven bewoonster de velden
  • ongeveer 5 jaar geleden Klaas Band Almere-de Velden
  • ongeveer 5 jaar geleden Marco Postma Almere
  • ongeveer 5 jaar geleden Cora Schmitz Almere-Haven Almere: Wonen in het groen.
  • ongeveer 5 jaar geleden Els van de Schoot Voorschoten Wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien. -Ghandi-
  • ongeveer 5 jaar geleden adri moerman almere
  • ongeveer 5 jaar geleden Lummy van den Bosch Almere

Blader door alle 157 ondertekeningen via alle ondertekeningen.