Gemeenteraadsverkiezingen voortaan in mei!

Stemmen_in_mei

Petitie aan de Minister van Binnenlandse Zaken om de gemeenteraadsverkiezingen voortaan half mei te houden. In het voorjaar is het veel beter weer om met de mensen te praten en ze bij de verkiezingen te betrekken. Als er half mei een uitslag is, dan kan er vóór de zomer een coalitie(-programma)zijn.

PETITIE

gemeenteraadsleden, collegeleden, kandidaten op de kieslijsten, en alle stemgerechtigde burgers,

Dat nu de campagne midden in de winter is met te veel storm voor de ballonnen, te veel regen voor de folders en posterlijm die bevriest in de emmers. Dat iedereen snel naar huis en naar de warme kachel wil.
Dat we ook constateren dat het in april en mei in ieder geval warmer en zonniger is, en mensen dan vast vaker en langer met de kandidaten willen praten, wat goed is voor de democratie.

De Minister van Binnenlandse Zaken er voor te zorgen dat in het vervolg de verkiezingen voor de gemeenteraad medio mei plaatsvinden.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• meer dan 3 jaar geleden Christian van Putten Rotterdam
  • meer dan 4 jaar geleden Tineke van der Horst Schagen bestuurslid VVD afdeling Schagen
  • meer dan 4 jaar geleden T.A.J. Lesscher Almere afdelingssecretaris, fractiesecretaris, kandidaat-raadslid D66 in Almere
  • meer dan 4 jaar geleden Rob H.M. van Leeuwen Almere 1975-1986 fractievoorzitter D66 Diemen en 2003-2006 afdelingsvoorzitter D66 Almere