Roundup

Gemeente Súdwest-Fryslân gifspuit vrij

Ondanks de waarschuwingen van wetenschappers en natuur- en milieuorganisaties, gebruikt gemeente Súdwest-Fryslân nog steeds het uiterst omstreden RoundUp Evolution op stoepen, pleinen en straten. Zij brengt daarmee willens en wetens de gezondheid van haar bevolking en (huis-)dieren in gevaar.

Inwoners van gemeente Súdwest-Fryslân, ouders, dierenvrienden, milieuorganisaties, natuurvrienden

En dat er voldoende alternatieve, niet-chemische manieren zijn om onkruid te bestrijden.

De gemeente Súdwest-Fryslân de zorgplicht voor haar inwoners, hun kinderen, dieren en het milieu eindelijk eens serieus te nemen, per directe ingang te stoppen met het spuiten van het giftige, zeer schadelijke Roundup Evolution in hun gemeente en over te gaan tot een andere, niet-chemische, ongevaarlijke onkruidbestrijding.

Súdwest-Fryslân
01-07-2016