Gemeente Amsterdam: Geef ons onze losloopgebieden terug

Smallkleinloopveld

Onlangs heeft Stadsdeel Zuid de hondenkaart eenzijdig aangepast. Honden moeten sindsdien verplicht worden aangelijnd op de Kalfjeslaan/het Kleine Loopveld. We verzoeken gemeente Amsterdam om deze besluit te herzien zodat onze honden in dat gebied (zoals ze altijd al gedaan hebben) weer los mogen lopen.

PETITIE

verzoeken u om de Kalfjeslaan/t' Kleine Loopveld weer als losloopgebied op de hondenkaart te zetten!

Onlangs heeft Stadsdeel Zuid de hondenkaart eenzijdig aangepast: Honden moeten sindsdien worden aangelijnd op de Kalfjeslaan/t' Kleine Loopveld. De aanleiding; honden zouden hier niet altijd onder àppel staan en daarmee de fauna verstoren. Deze claim wordt verder niet onderbouwd. We begrijpen dat het Stadsdeel zoekt naar oplossingen om dit te voorkomen. Echter het schrappen van het grootste losloopgebied in de omgeving schiet haar doel voorbij.

Wij, ondergetekenden, verzoeken dan ook om de Kalfjeslaan/het Kleine Loopveld per omgaande weer als losloopgebied op de hondenkaart te zetten!

De vrije bewegingsruimte van onze viervoeters wordt steeds verder ingeperkt. Dergelijk beleid past niet bij Amsterdam, dat zichzelf positioneert als hondvriendelijke gemeente en waar hondenbezitters ruim 100 per hond per jaar aan belasting afdragen en de ontlasting van de honden doorgaans keurig
opruimen.

Deze petitie heeft status te behandelen en is daarom niet ondertekenbaar.

• bijna 2 jaar geleden Sandra en Peter Sweerman Amsterdam Watergraafsmeer Niet van toepassing
  • bijna 2 jaar geleden Daphna Brekveld Amsterdam
  • bijna 2 jaar geleden Jacqueline Wassink Kootwijkerbroek