Geen daklozen meer in Nederland

Anno 2011 is het toch belachelijk dat wij in onze prachtige land Nederland nog daklozen hebben. En het beleid wat nu gevoerd word zorgt alleen maar voor meer daklozen. Ex gedetineerden die worden namelijk gewoon op straat gezet na hun detentie en ze mogen het verder uitzoeken.
Dit moet stoppen.

PETITIE

Mensen met een hart mensen die hun medemens belangrijk vinden

De samenleving is er bij gebaat dat daklozen van straat gehaald worden.
Ex-gedetineerden niet op straat komen te staan. Wij leven in een beschaafd land. Nederland is een land dat ooit solidair was en voor sommigen nog solidair is. Nederland moet het niet kunnen toestaan dat er daklozen zijn. Daklozen veroorzaken overlast en het is mens onterend. Iedereen heeft recht op een basis; onderdak, eten en een bed.

Ex-gedetineerden moeten de keuze hebben om na hun detentie in de penitentiare inrichting (PI) te blijven zolang ze geen onderdak hebben.

Zwervers zouden ook de optie moeten kunnen hebben om te verblijven in een PI aangezien er toch plaats zat is.

In de PI zou de hulp op zoeken naar onderdak verbeterd moeten worden.

Geestelijke gezondheidszorg zou ook kunnen bijdragen aan de opvang van daklozen alleen GGZ heeft grote wachtlijsten.

Zwervers moeten van straat gehaald worden door de overheid.

onderteken de petitie Geen daklozen meer in Nederland.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • bijna 2 jaar geleden Johan Buwalda Meppel SP Meppel bestuurslid
  • meer dan 2 jaar geleden W. Cuypers Schinnen