Geef de Maastrichtse vlag de plek die hij verdient

Aan de drie vlaggenmasten ter beschikking aan de voorzijde van het Stadhuis prijkt de vlag van de E.U. aan de middelste en tevens hoogste en belangrijkste vlaggenmast van het stadhuis, links daarnaast de Limburgse vlag. en aan de rechter en minst belangrijkste mast de Maastrichtse vlag.

De inwoners van Maastricht, en eenieder die de stad Maastricht een warm hart toedraagt.

Dat op het dak aan de voorzijde van het stadhuis van de stad Maastricht, sinds jaar en dag drie vlaggenmasten staan. Op niet-feestdagen of dagen met een bijzonder protocol zoals Koningsdag etc. prijkt aan de middelste van de 3 masten, de mast die het hoogst reikt, de vlag van de EU. Aan de linkerzijde van de vlag van de EU prijkt de vlag van de Provincie Limburg. Aan de rechterzijde van de vlag van de E.U. prijkt de vlag van de stad Maastricht.

Wij de indiener en ondertekenaars van deze petitie verzoeken de gemeente Maastricht, hetzij het college van B. en W., danwel de gemeenteraad of de verantwoordelijke ambtenaren. Om een wijziging aan te brengen in het vlaggenprotocol, zodat op dagen zonder specifiek vlaggenprotocol (zoals Koningsdag, of bevrijdingsdag e.a.) de vlag van de Stad/Gemeente Maastricht wordt gehesen aan de middelste mast op het Stadhuis van Maastricht.

Maastricht
22-09-2016