Frauderende zorgverleners moeten worden aangegeven

20-12-2013 AD: Zorg fraudeert voor 77 miljoen.

De Nederlandse zorgautoriteit (NZa) vindt dat zorgverzekeraars veel meer gefraudeerd geld kunnen terughalen dan nu het geval is.

Wij vinden dat de zorgverzekeraars gewoon aangifte moeten doen van fraude, zodat fraudeurs kunnen worden gestraft.

Nederlandse belasting- en zorgverzekeringbetalers die willen dat zorg betrouwbaar en betaalbaar is.

Dat de Nederlandse zorgautoriteit (NZa) vindt dat de zorgverzekeraar veel meer gefraudeerd geld kan terughalen dan nu het geval is. Dat de NZa zou moeten toezien dat zorgverzekeraars frauderende zorgverleners aangeven bij justitie, zodat ze kunnen worden berecht en bestraft. Dat de schaamteloosheid waarmee de burger wordt opgelicht (123 kiezen trekken bij 1 patient, 5 kwartalen per jaar declareren) stuitend is en een halt toegeroepen dient te worden.

Dat de Nederlandse wetgever fraude in de zorg keihard gaat aanpakken en daartoe afschrikkende financiele straffen in werking stelt die in ieder geval de hoogte van de gefraudeerde bedragen overstijgen.

De opbrengsten daarvan geheel en rechtstreeks terug te betalen aan de zorgverzekeringbetalers.

Alle Nederlanders, en dus ons parlement, deze, welhaast georganiseerde misdaad tegen de Nederlandse samenleving te stoppen.

01-04-2016
Henk Frigge