Sayfo1915mini

Erkenning van de genocide in 1915 op de Suryoye

Van dinsdag 7 april tot en met zaterdag 11 april organiseert het “Comité 100 jaar Sayfo/Genocide” een hongerstaking in Enschede. De mensen die in hongerstaking gaan, zullen 100 uur vasten om de genocide die precies 100 jaar geleden heeft plaatsgevonden onder het Ottomaanse Rijk (nu Turkije) te herdenken.

Comité 100 jaar Sayfo/Genocide: HNB, ESU, ESU-YOUTH, Faris Al-Khoury, BIB, Mar Aho, SUP en Derik.

constateren dat:

Hoewel het nu 100 jaar geleden is dat deze genocide plaats heeft gevonden, heeft met uitzondering van Zweden in 2010 en onlangs Armenië, geen enkel ander land de genocide op de Suryoye erkend. Overigens heeft Armenië de erkenning van deze genocide zeer recent uitgesproken. De erkenning van deze twee landen geeft ons de hoop dat andere landen hier een voorbeeld aan gaan nemen.

1. De Sayfo/genocide te erkennen.
  2. Van Turkije (de opvolger van het Ottomaanse rijk) te eisen, dat zij haar zwarte geschiedenis onder ogen ziet en de genocide erkent.
  3. Veilige havens te creëren voor de christelijke minderheden in het Midden Oosten, zodat deze minderheden daar kunnen blijven voortbestaan.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

05-07-2016
Ingetrokken