Eis tot referendum steun Griekenland

Wij, het volk der Nederlanden, verzoeken hierbij tot het uitvoeren van een referendum betreffende de miljardensteun aan Griekenland. Dat ''wij'' het Nederlandse volk de Minister-President houden aan zijn verkiezingsbelofte door geen euro meer te spenderen aan Griekenland.

Wij, het Nederlandse volk, eisen een referendum aangaande de nieuwe miljardensteun aan Griekenland.

Na 320 miljard heeft de Griekse regering nimmer de problemen opgelost in hun binnenlandse politiek. Nogmaals zal 80 miljard worden verstrekt door de Europese Unie aan Griekenland waar ook Nederland aan mee betaald. Het Nederlandse volk moet de kans krijgen om de mening te geven omtrent de miljardensteun aan Griekenland middels een referendum gesteund door de Staten Generaal der Nederlanden. Laat voor een keer het Nederlandse volk de mening geven.

De uitkomst van het referendum moet bepalend zijn voor de miljardensteun en niet wat politici graag willen. Het volk wil ook wat, gehoord worden. De uitkomst van een referendum moet bindend zijn. Ons eigen land heeft bijna 500 miljard aan staatsschulden die onze generatie niet meer kan wegkrijgen. Het zijn onze kinderen die de schulden erven. Laat ons volk kiezen wat voor ons goed is.

13-10-2016
M.C. Hoogeveen