Huisje vierkant

Een woning huren/kopen met een middeninkomen mogelijk maken

Nederlanders met een middeninkomen, op zoek naar een (huur)woning, vallen tussen wal en schip. Ze verdienen te veel voor sociale huur maar te weinig om aan de inkomenseis van de vrije sector te voldoen of om een hypotheek af te (willen) sluiten.

Woningzoekenden met een middeninkomen.

Wij constateren dat we tussen wal en schip vallen als het aankomt op het vinden van een geschikte woning. We verdienen te veel om kans te maken op een sociale huurwoning, we komen boven de inkomensnorm uit, maar we verdienen te weinig om te voldoen aan de hoge inkomenseis in de vrije sector of om een hypotheek af te kunnen/willen sluiten. Hierdoor wordt het zoeken naar een huurwoning ernstig belemmerd en zitten veel Nederlanders met een middeninkomen lang zonder geschikte woonruimte.

Wij verzoeken dat de inkomenseisen worden versoepeld of dat er een passende oplossing komt om zo iedereen gelijke kansen te geven als het aankomt op het vinden van een geschikte woning.

05-05-2016
Liesbeth Jager