Schermafbeelding 2014 03 27 om 10.54.15

Duurzaam printen

Minder inkt verspillen én minder papier verbruiken doormiddel van slechts een ander lettertype? Gebruik Century Gothic en Times New Roman en help mee aan een duurzamere wereld!

Studenten van de minor Sustainable Leadership and Entrepreneurship in actie voor een duurzamere wereld.

constateren dat:

Uit één boom haal je 8.333 velletjes kopieerpapier. Dat is dus 30 velletjes per dag gedurende 50 weken. Uit onderzoek blijkt zelfs dat er elk jaar weer meer geprint wordt. Naast papier is er natuurlijk ook inkt nodig. Inkt is giftig en bevat veel chemicaliën en zware mentalen die erg slecht zijn voor het milieu. Een goede reden om Century Gothic óf Times New Roman te gebruiken!

Door Century Gothic óf Times New Roman te gebruiken, draagt u uw maatschappelijke verantwoording op een aantrekkelijke manier. Century Gothic verbruikt het minste inkt en Times New Roman het minste papier. Wij vragen u om uw studenten te verplichten om hun schoolwerk in één van deze twee lettertypen in te leveren.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

schoolbestuur
27-06-2016