Drenthe College wil rooster.drenthecollege.nl terug

Sinds het begin van het schooljaar 2013/2014 heeft het Drenthe College de roostersite vervangen door het gebruik van Magister. Dit gaat samen met Meta (de Magister app). Deze app werkt echter niet goed. Je moet steeds opnieuw inloggen of een lange synchronisatie afwachten. Niet handig dus!

Wij zijn Vianna en Lotte, twee leerlingen van Drenthe College Ubbekingecamp. Met deze petitie vertegenwoordigen wij de leerlingen van het Drenthe College die graag de roostersite terug willen hebben.

Na diverse klachten en eigen ervaringen hebben wij geconstateerd dat Magister/Meta geen goede plek is om het rooster op beschikbaar te stellen. Daarom willen wij dat de roostersite (roosters.drenthecollege.nl) zo snel mogelijk weer terug in gebruik moet worden genomen.

Na een reeks van diverse klachten willen wij dat de leerlingen van het Drenthe College weer gebruik kunnen maken van de roostersite (roosters.drenthecollege.nl)aangezien deze meer mogelijkheden heeft dan Magister. Waarom ze überhaupt op het idee zijn gekomen om de roostersite te verwijderen is ons een raadsel!

schoolbestuur
01-10-2016