De KNVB moet de winterstop verlengen

Opnieuw wakkert de discussie aan rondom de voetbalvelden om de winterstop te verlengen naar begin maart. Waarom plant de KNVB in januari en februari competitie wedstrijden in? Ben jij ook van mening dat de KNVB de winterstop moet verlengen tot begin maart? Teken dan deze petitie

Verwachten dat een flink aantal clubs en voetballiefhebbers het eens zijn met ons standpunt.

constateren dat:

De weersomstandigheden in januari en februari zijn zeer wisselvallig. Je kunt vaak niet trainen waardoor de spelers niet in het juiste ritme zitten. Daarnaast worden er in de krokus vakantie competitie wedstrijden ingepland. Veel mensen maken juist gebruik van de voorjaarsvakantie om er even tussen uit te gaan. Hierdoor zijn veel spelers niet aanwezig tijdens deze wedstrijden. Met als gevolg dat het kader rondom het elftal veel moeite moet doen om zijn of haar selectie compleet te krijgen.

Het verzoek aan de KNVB luid dan ook om zo snel mogelijk de winterstop te verlengen tot begin maart. Wij prefereren een winterstop van half december tot begin maart.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond
06-05-2016