Burgerinitiatief - Grondrechten van het internet

Wij als wereldburgers en internetgebruikers gebruiken dagelijks het internet. Om dit te kunnen blijven doen zonder beperkingen op het recht op privacy en de vrijheid van meningsuiting is een handvest van grondrechten die wij belangrijk vinden voor ons internet gebruik noodzakelijk.

LET OP! Wij willen met de petitie een burgerinitiatief starten, zodat de Tweede Kamer ons voorstel op de agenda moet zetten. Dit kan alleen als er 40.000 handtekeningen voorzien zijn van uw naam, adres en geboortedatum, u 18 jaar of ouder bent en u de Nederlandse nationaliteit bezit. Het burgerinitiatief kan afgekeurd worden als dit niet compleet is bij 40.000 handtekeningen. Alvast bedankt!

Wereldburgers, EU-burgers, Nederlanders en internetgebruikers

door het aantasten van onze privacy door middel van inbreuken in ons internetgebruik, dat er onvoldoende rechtsbescherming is voor een platform waarvan bijna iedereen gebruik maakt. Een publiek forum waar het volk zijn mening kenbaar kan maken moet dusdanig beschermd worden tegen willekeur van de overheid met dezelfde rechten als die wij kunnen verwachten in ons dagelijks leven.

de Nederlandse en Europese wetgever een magna carta (handvest van grondrechten) op te stellen met betrekking tot het internet.

21-07-2016
Kevin Chen