Img 5865

BMX fietscrossbaan Ruurlo

Ons doel is om de jeugd in Ruurlo en omgeving de mogelijkheid te bieden om met hun fietsje te kunnen crossen op een deugdelijk en veilige fietscrossbaan. Zowel voor de hele kleintjes maar ook voor de gevorderde jeugd die inmiddels al meer bedreven is op hun fiets.

Alle fietscrossers, ouders en verzorgers die deze vorm van beweging een warm hart toedragen.

Het doel is om de jeugd in Ruurlo en omgeving de mogelijkheid te bieden om met hun fietsje te kunnen crossen op een deugdelijke en veilige fietscrossbaan. Zowel voor de hele kleintjes maar ook voor de gevorderde jeugd die inmiddels al meer bedreven is op hun fiets.

We willen graag een baan creëren met een open karakter, het moet overzichtelijk zijn, uitnodigend en vrij toegankelijk. De baan zal bestaan uit diverse bultjes, in allerlei verschillende vormen, zoals enkele, dubbele, tripple, step-up, table-top, en combinaties hiervan.

Het antwoord

Fietscrossbaan Ruurlo binnen handbereik

De langgekoesterde wens voor een fietscrossbaan in Ruurlo lijkt in vervulling te gaan.

Er is grond beschikbaar en de gemeente Berkelland is bereid om er maximaal vijfduizend euro in te investeren. Initiatiefnemer Wilfred van Westerhuis reageert opgetogen. Hij hoopt dat de baan medio dit jaar in gebruik kan worden genomen.

De fietscrossbaan is voorzien op een braakliggend stuk gemeentelijke grond aan de Nieuwe Weg. Het grondwerk voor de aanleg kan worden gecombineerd met het grondwerk voor de bouw van drie tijdelijke woningen voor vluchtelingen, redeneert de gemeente. Die woningen moeten uiterlijk 1 juli klaar zijn. Daarnaast is de gemeente bereid om maximaal vijfduizend euro aan het initiatief toe te kennen. Dat is volgens Van Westerhuis in principe voldoende voor de aanleg.

Daarmee gaat een langgekoesterde wens in vervulling. Van Westerhuis ondernam zeven jaar geleden een vergeefse poging om weer een fietscrossbaan te realiseren. De nieuwe fietscrossbaan aan de Nieuwe Weg wordt zo’n 150 meter lang. Dat is ongeveer de helft van de lengte van een officiële wedstrijdbaan. Van Westerhuis benadrukt dat de nieuwe baan voor iedereen toegankelijk is, en dus niet alleen is voorbehouden aan fietscrossers. ,,Kinderen van vier, vijf jaar oud moeten ook rond kunnen trappen.”

Bron: Fietscrossnieuws.com

Berkelland
31-05-2016
Antwoord verwacht:
01-07-2016
Beantwoord
Wilfred van Westerhuis
BMX Ruurlo

Fietscrossbaan Ruurlo binnen handbereik

Hij hoopt dat de baan medio dit jaar in gebruik kan worden genomen.

Bron: Fietscrossnieuws.com

14-04-2017