Bezwaar busbaan Groote Wielenlaan

Middels deze petitie willen wij de gemeente 's-Hertogenbosch dwingen om alternatieven te verkennen aangaande de busroute via de Groote Wielenlaan. Het Hooghemaal zou bijvoorbeeld minder hinder in de wijk veroorzaken, de busbaan kan opgedoekt worden en/of voor betere doeleinden ingezet worden.

Bewoners van de Groote Wielen.

constateren dat:

• De busbaan op de Groote Wielenlaan past niet in de wijk (een verblijfsgebied). De huidige ontwikkelingen (twee richtingsverkeer busbaan) hebben een enorme impact op de verkeersveiligheid. Er is geen onderzoek of evaluatie geweest van de tijdelijke busroute om de definitieve inrichting te onderbouwen.
  • Het gebruik van de bus (aantal verplaatsingen per dag) staat niet in verhouding tot de negatieve impact op wijk. De ontheffing voor 50km/h is gevaarlijk.

Wij vinden dat de busroute verleggen naar het Hooghemaal als alternatief verkend moet worden. Hiermee zouden alle bezwaren komen te vervallen en heeft de hele wijk het hoogwaardig openbaar vervoer zoals het project HOV betaamt. Ook de frequentie zes bussen per uur tijdens de spits zou dan geen bezwaar zijn.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

's-Hertogenbosch
13-10-2016