Shell nam logo

Bevingsschade Boerderij "De Haver" moet openbaar blijven

Wij, een groep van 5 mensen, eisen namens alle Nederlanders (met én zonder beving schade NAM) dat Boerderij de Haver in handen van onze onafhankelijke groep blijft die het voor de getroffen families en ONDERZOEK NAAR MISSTANDEN open wil stellen. Geef erkenning en plek aan de mensen die worden getroffen door Gaswinning!

de getroffen bewoners en sympathisanten uit het Groningse gaswinning gebied...

constateren dat:

Dat bij nader onderzoek de schade aan funderingen en muren van de monumentale boerderij De Haver in Onderdendam op zijn minst twijfelachtig is, en onderzocht dient te worden. Dit geldt ook voor de regeling getroffen door de NAM (en nu blijkt ook EBN!) met de toenmalige eigenaar. Hierbij is belastinggeld gebruikt (€385.000 via de staat (EBN!) volgens Sikkom.nl)

De huidige bewoners toe te staan De Haver beschikbaar te stellen voor ONAFHANKELIJK onderzoek TU Delft en verhinderen dat de NAM deze moedige mensen juridisch verplettert en de mooie boerderij hermetisch afsluit voor omwonenden EN waarheidsvinding. (gedaan door een onafhankelijk instituut, verzoek is gedaan bij TU Delft, 20 april 2015 per e-mail)

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Provincie Groningen
20-07-2016