Couveuse baby

Bescherm onze couveusebaby's

Uit onderzoek blijkt dat Nederlandse couveusebaby’s dagelijks worden blootgesteld aan hormoonverstorende stoffen die lekken uit medische hulpmiddelen. Little Hero roept de regering op om dit gevaar niet langer te negeren en razendsnel te investeren in veilige alternatieven. Steun de petitie en bescherm onze couveusebaby's!

Alle (couveuse)ouders van Nederland

constateren dat:

dat Nederlandse baby’s in de couveuse dagelijks worden blootgesteld aan de hormoonverstorende stoffen (Bisfenol-A en ftalaten)die uit het plastic lekken van medische hulpmiddelen. Een nieuw rapport van HCWH laat zien dat buitenlandse ziekenhuizen al volop bezig zijn met veiligere alternatieven. Helaas blijft Nederland achter, met alle schadelijke gevolgen van dien. Wij roepen de Nederlandse regering op om dit potentiele gevaar niet te negeren en te investeren in veilige alternatieven. Want alle couveuse helden in Nederland verdienen toch de beste start!

het kabinet en minister Schippers om ook in Nederland de hoogste prioriteit te geven aan vervanging van medische hulpmiddelen die bisfenol A en ftalaten bevatten. Want juist prematuur baby’s & jonge kinderen lopen nu een risico op levenslange schade. Negeer dit potentiele gevaar niet en investeer in veilige alternatieven. Kortom: zet alles op alles om onze kwetsbare helden te beschermen!

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Kabinet
15-12-2018