Bosje 1

Behoud van het Scharrelbosje

Woningbouwcorporatie Pré Wonen wil een groot gebouw realiseren in het laatste stukje ongerept groen in het Ramplaankwartier: het Willem Dreesplantsoen (hoek Gilles Schoolmeesterlaan/ Pieter Wantelaan).

Vernietiging van groen is voor de eeuwigheid!

Bewoners Ramplaankwartier e.o. en andere betrokkenen/organisaties die natuurbehoud voorstaan.

constateren dat:

Gemeente Haarlem had het Scharrelbosje nooit moeten verkopen. De afspraak in de Raad om geschikte alternatieven te onderzoeken, zijn noch door gemeente noch door Pré Wonen serieus onderzocht. Een omgevingsvergunning is in strijd met het eigen groenbeleid van de gemeente en mag niet worden verleend. Bebouwing van het Scharrelbosje ruïneert onomkeerbaar het laatste stukje natuur in de wijk. Onderteken deze petitie voor behoud van het Scharrelbosje!

Gemeente Haarlem zie toe op de noodzakelijke onderzoeken. Respecteer flora en fauna wet en de monumentale bomen. Waarborg grenzen bebouwing binnen bestemmingplan en verkeersveiligheid. Neem verantwoordelijkheid en kom afspraken na. Onderzoek met Pré Wonen de aanwezige leegstaande locaties om die als alternatief aan te bieden. Er zijn er genoeg!

Investeer in dit stukje groen als gesloten beurzen niet haalbaar is om Pré Wonen tegemoet te komen!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Haarlem
01-05-2016