Behoud ganzen Lelystad

In Lelystad wil men ganzen gaan doodschieten. http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/92890/ganzen-volgende-week-afgeschoten Maar zijn deze ganzen nou echt zo lastig? Moeten wij niet blij zijn? Wij als groep kunnen hier voor tekenen om ze te behouden! teken de petitie tegen gemeente Lelystad

Bewoners van Lelystad zijn tegen het afschieten van ganzen. Wij die de ganzen willen behouden.

constateren dat:

Er is te lezen dat er in Lelystad ganzen vermoord gaan worden vanwege badgasten en EVENTUELE kans op blauwalg. Er word gezegd niet alle ganzen te willen afmaken maar een paar om af te schrikken. Ook een paar ganzen zijn al te veel! De ganzen zijn onze buurtgenoten, onze natuur. Laat uitwerpselen geen reden zijn tot moorden. De ganzen kunnen ook gevangen worden en elders worden uitgezet!

In plaats van het uitmoorden van ganzen kan de overlast ook anders worden aangepakt door de ganzen te vangen en elders uit te zetten. De ganzen hebben geen groot territorium en zijn dus makkelijk te verplaatsen. De eis is dan ook de ganzen niet te vermoorden maar andere niet dodelijke of schadelijke manieren te verzinnen zoals het bijv. vangen en uitzetten in andere gebieden.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Lelystad
11-10-2016
Ingetrokken
Cor Japin

Eindelijk diervriendelijk!

De gemeente Lelystad gaat een laser inzetten om ganzen bij het zwemstrand van 't Bovenwater weg te jagen. Met een brede groene laserstraal worden de ganzen beschenen waardoor ze opschrikken en wegvliegen.

+Lees meer...

Het inzetten van de laser houdt in dat er géén ganzen afgeschoten worden. Het verkrijgen van een vergunning daarvoor is te ingewikkeld, zegt de gemeente. Bovendien heeft de diervriendelijke oplossing met laserstralen de voorkeur boven het afschieten.De ganzen moeten weg van het zwemstrand, omdat ze de boel onderpoepen. Dat is niet alleen vervelend voor strandgasten, maar ook slecht voor de waterkwaliteit.   Bron: omroep flevoland   Het lijkt erop, dat we enigzins hebben kunnen helpen!

24-07-2012

Wederom vraag ik u de petitie te ondertekenen

Geachte lezer Na de mooie woorden van meneer Buth dat er geen ganzen meer weggejaagd zouden worden, kreeg ik ineens een verontrustig berichtje.Iemand anders heeft ook gebeld en kreeg te horen:De ganzen krijgen nog een week, anders worden ze afgeschoten / verjaagd Kortom bent u het hier mee eens? Eerst schiphol die ze wegstuurde, komen ze naar lelystad + de ganzen die er al waren in lelystadDan zijn ze weg bij schiphol .. niet goedkeurbaar de manier waarop, maar wel begrijpelijk vanwege de veiligheid voor het vliegverkeerZijn de ganzen uitgeweken naar lelystad, wat doet lelystad? die jagen ze weg omdat ze een strand onder poepen. Kortom waar gaan de ganzen heen? u raad het al, omgeving schiphol waar ze ook niet welkom zijn. Maar de BRUTALITEIT om in plaats van ( net als schiphol ) vanwege de VEILIGHEID ganzen af te schieten, wil lelystad ganzen afschieten vanwege een beetje poep wat volgens de gemeente ( LETTERLIJK GEZEGT) inkomsten derving is omdat er mensen weg blijven van het strand.Op de vraag ( wederom teruggebeld ) dus hoe zit het dan met honden strand? ach welnee! doen we niet.

+Lees meer...

de ganzen gaan er aan en honden mogen niet op het strand nu niet en nooit niet. De brutaliteit dat lelystad ganzen afschiet vanwege een beetje poep! Moeten wij de gemeente functionarissen ook verjagen / afschieten? die zorgen namelijk voor de afvalwater zuivering voor meer werk! want ook zij moeten wel eens naar de wc! Het is te zot voor worden. Eerst amsterdam nu lelystad.Wat komt hierna? de musjes? die laten ook uitwerpselen achter.Dan de duiven? dan de merels? dan de grotere roofvogels? Kunnen we niet gewoon alle dieren uitroeien? dan heb je nooit meer last van ontlasting van dieren.Mensen wees reëel! teken deze petitie en laat zien dat ook u niet iemand afschiet omdat hij of zij weleens naar de wc gaat!

12-07-2012

einde petitie, er is een andere oplossing gevonden

http://www.corjapin.net/?p=582 toezegging van de gemeente!.

12-07-2012