Alleen democratische politieke partijen in een democratie

In een democratie moet een politieke partij zelf ook te allen tijde zelf een democratische organisatie zijn. Het ondermijnt de democratie en vrijheid in Nederland wanneer dit niet het geval is. zie ook NIMD, Nederlands Instituut voor Meerpartijendemocratie ter ondersteuning van democratie buitenland

PETITIE

Wij verzoeken u alleen democratische politieke partijen toe te laten tot kamerverkiezingen

Huidig en verleden; Een politieke beweging geleid door 1 persoon met alle zeggenschap waarbij men niet haar leden kan kiezen is geen democratische politieke partij en hoort niet in een democratie. De geschiedenis herhaalt zich; 1932, De statuten van stichting NSB bepaalden dat het bestuur ervan werd gevormd door één persoon. Op 24 november 2004 richtte Wilders de 'Stichting Groep Wilders' PVV, met vergelijkbare bestuursvorm, vergelijkbare boodschap en omstandigheden

Verzoek tot wijziging van inschrijving politieke partijen in Nederland. Een politieke partij moet een democratisch gekozen bestuur hebben, partijleden met zeggenschap volgens het democratische beginsel, waarbij alle leden een controlerende functie hebben en waarin vrijheid van meningsuiting heerst.

onderteken de petitie Alleen democratische politieke partijen in een democratie.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 8 maanden geleden BIN LADEN TORA BORA patriot
  • 8 maanden geleden anoniem
  • meer dan 1 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 2 jaar geleden marc visser zutphen voorzitter stg.v.g.b..org
  • meer dan 2 jaar geleden abheeru daansen oost souburg
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden Bojana Kos Grabar 's-Gravenhage z.o.