Alcoholpas voor 16+

Voorstel voor een alcoholpas:

De hoeveelheid alcohol die iemand kan kopen hangt af van de leeftijd. Broers/vrienden zullen niet meer voor jongere broers/vrienden kopen omdat dit van hun maandelijkse quotum af zal gaan. Van 16-18 jaar hebben jongeren de mogelijkheid om aan alcohol gewend te raken waarna ze meer vrijheid krijgen.

burgers van Nederland die het oneens zijn met de verhoging van de alcoholleeftijd

dat er onvoldoende gekeken is naar alternatieven voor de verhoging van de alcoholleeftijd.

Op dit moment is het zo dat sterke drank en zwak alcoholische-dranken dezelfde minimumleeftijd hebben en een alcoholpas zou helpen jongeren aan alcohol te laten wennen en het drankprobleem voor vrijwel iedereen verhelpen aangezien je het alcoholgebruik aan banden kunt leggen voor de gehele bevolking.

dat de overheid de alcoholleeftijd weer verlaagt naar 16 jaar en een alcoholpas invoert zodat deze pas heel Nederland kan helpen van het drankprobleem af te komen. Dit zal voorkomen dat 18-jarigen meteen aan de sterke drank gaan voordat ze de zwak alcoholische-dranken hebben geprobeerd waarmee je een hoop problemen kunt voorkomen.

02-06-2016
Antwoord verwacht: