112 moet weten waar je bent

112logo

Formeel weet 112 wel wie en waar je bent als beller, maar de ervaringen van sommigen spreken dat tegen. Je kan nu nog steeds de vragen 'wat is uw telefoonnummer' en 'waar bent u?' krijgen en het antwoord 'dit nummer' en 'hier' is dan niet genoeg.

PETITIE

getuigen van een ongeval of misdrijf,

dat als je 112 belt met een mobiele telefoon je nadat je doorverbonden bent door de centrale in Driebergen moet zeggen waar je bent en wat je nummer is. Ze vragen 'waar bent u?' en het antwoord 'hier' is niet voldoende. Ook kunnen ze niet gelijk terugbellen als de verbinding om wat voor reden dan ook verbroken wordt.

dat van onschuldige burgers veel gegevens worden bewaard over gewone gesprekken, maar de hulpdiensten beschikken niet over real-time informatie tijdens een 112-oproep.

een cruciale overheidstaak bij de tijd te houden en te investeren in het betrouwbaar door kunnen geven van 112 meldingen, inclusief de lokatie, het nummer en de naam van de beller.

onderteken de petitie 112 moet weten waar je bent.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 17 dagen geleden J. van Dalen. Goes. n.v.t.
  • 19 dagen geleden anoniem
  • 20 dagen geleden henk langendijk amsterdam