04-09-2012

Reacties van politieke partijen op petities als stemwijzer

petities.nl stemwijzer gebruiker

In de aanloop naar de Tweede Kamer-verkiezingen heeft petities.nl de politieke partijen gevraagd te reageren op actuele, actieve petities met meer dan 10.000 ondertekeningen. Van sommige partijen was al een eerdere reactie bekend. Als u de petities kent kan dit een stemwijzer voor u zijn. Een (+) of (-) geeft een duidelijk standpunt weer.

- De petitie BTW voor beeldende kunst terug naar 6% kreeg reacties van SP (+), Libertarische Partij (-), GroenLinks (+) en D66 (+);

- Uit de kast, uit de klas van GroenLinks (+), Libertarische Partij, PvdA (+), SP (+) en Mens en Spirit (+).

Voorlichting over homoseksualiteit op elke school van de Libertarische PartijGroenLinks (+) en SP (+);

Overheid, pas de abortuswetgeving aan kreeg reacties van ChristenUnie (+), SP (-) en GroenLinks (-);

3 niet 1 IVF pogingen vergoeden van SP (+), Piratenpartij, Libertarische PartijD66 (+), Mens en Spirit en GroenLinks (+).

en Toekomstig arts wordt gekortwiekt kreeg van de SP (+), de Libertarische Partij en Mens en Spirit een reactie.

Hopelijk komen de reacties van de andere partijen nog op tijd.

Een overzicht van alle reacties