18-10-2012

Het delen van een petitie met anderen is nu verbeterd

foto van AddThis-knopje

Het verzoek om 'een Facebook-knopje' komt het vaakst op webmaster@petities.nl binnen als gebruikers van petities.nl mailen met wensen.

Daarom bieden we nu betere mogelijkheden om een petitie makkelijk te delen. Naast elke petitie staat vanaf nu in de rechtermarge een rijtje ikoontjes om uit te kiezen, bijvoorbeeld Facebook of Twitter. En als u op het plusje klikt krijgt u toegang tot honderden andere manieren om de petitie te verspreiden onder andere internetgebruikers. Bijvoorbeeld Google, LinkedIn, Hyves of Nujij.

Het cijfertje ernaast geeft aan hoe vaak de petitie al via deze optie is gedeeld.

We maken hier gebruik van de diensten van een Amerikaans bedrijf dat AddThis heet. Helaas verzamelt deze dienst via deze knopjes ook informatie over u als webbezoeker. Sommigen van u houden daar niet van. Het is dan verstandig om dit soort diensten permanent op uw computer uit te schakelen met een plugin, bijvoorbeeld AdBlock Plus

In de toekomst willen we een goed alternatief op onze site inbouwen zonder dat derden ongevraagd informatie verzamelen. U kunt ons daarvoor steunen met tijd, geld of kennis.

Natuurlijk kunt u altijd een petitie delen door de 'permanente link' uit het vakje rechtsboven bij een petitie te kopiëren en in een bericht te plakken. Makkelijker is het om vanuit uw browser op 'Email deze pagina' of iets dergelijks te klikken. Een e-mail opent zich dan met de link erin. Let er wel op dat u op dat moment niet op de pagina bent waar u uw ondertekening bevestigt, want die link is vertrouwelijk. Als u die deelt kunnen anderen uw ondertekening zien en overschrijven.

Steun petities.nl om de site te verbeteren