22-05-2012

Bijeenkomst in Amsterdam voor Petities.nl op 26 juni 2012

logo NetwerkDemocratie

Hoe start je een succesvolle petitie? Hoe zorg je ervoor dat je veel handtekeningen krijgt? Zijn social media hierbij van belang? Is het belangrijk op wat voor manier je je petitietekst verwoord? Hoe krijg je je petitie voor het voetlicht bij lokale en landelijke politici?

Kom naar de meetup in Amsterdam op dinsdag 26 juni om anderen te ontmoeten die geïnteresseerd zijn in Petities.nl. Je kunt er mensen ontmoeten die al een petitie zijn gestart en praten met lokethouders van petities die alles weten wat er na indiening met een petitie gebeurt.

En Reinder Rustema, de beheerder van Petities.nl kan vele praktische en inhoudelijke vragen beantwoorden.

Petities.nl is van de stichting Petities.nl, op het web sinds 1 mei 2005. "Het is ons doel om het Nederlanders makkelijk te maken een petitie te ondertekenen of te starten waar een antwoord op moet komen. Sinds 16 juni 2008 is het mogelijk voor de ontvangers van petities een loket te openen in de website om petities te ontvangen en te beantwoorden."

Organisatie van deze meetup is in handen van Netwerk Democratie (netdem.nl), en Petities.nl

Datum: 26 juni 2012
Tijd: 17.00 – 19.00 uur
Plaats: Tolhuisweg 2, 1031 CL Amsterdam
Doelgroep: Actieve burgers, NGO’s en andere organisaties die geinteresseerd zijn in het starten van een petitie

Schrijf je zo snel mogelijk in omdat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn.

Na het gezamenlijke deel, is er de mogelijkheid om in subgroepen verder te praten op basis van je interesse.

NetwerkDemocratie