EuroPetition

Europetition

Een EuroPetition is een petitie gericht aan het Europees Parlement. Het unieke van een EuroPetition is dat de petitie in verschillende regio’s in 5 verschillende landen wordt verspreid.

+Lees meer...

De deelnemende landen aan het EuroPetition project zijn Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Zweden en Nederland. Een petitie gericht aan het Europees Parlement gestart in bijvoorbeeld Zweden, kan in elk van deze landen worden ondertekend en visa versa. De petities zijn allemaal in de lokale taal beschikbaar. Het EuroPetition project maakte deel uit van het eParticipation Preparatory Action programma wat de bevordering van burgerparticipatie met behulp van ICT hulpmiddelen tot doel had. Een Europetition onderscheidt zich op de volgende punten van andere petities op Petities.nl: - Een petitie aan het Europees Parlement moet aan een aantal voorwaarden voldoen. De voorwaarden kunt u downloaden op de website van het Europees Parlement.  - Door het ondertekenen van een EuroPetition kunt u meerdere e-mails ontvangen over de voortgang van de petitie, mogelijk in meerdere talen.

20 petities